*Ryser*



Såg på Animal Planet igår, det handlade om denna spindelart... jag har aldrig ryst så mycket som när jag såg detta program! Så äckligt.. Den är inte giftig för människan om man inte är allergisk! Men vem fan skulle inte bli rädd för denna ändå????

Fakta:

Storlek:  ca 10cm kroppslängd, ca 28cm benspann, hanar blir ofta mindre! (japp ni ser rätt denna spindel är alltså ca 38 cm!!!!!)

Denna art har de mest djävulskt kliande hår på bakkroppen som den mer än gärna sparkar av sig i ett stort moln. Folk har till och med sålt sin spindel för att det kliar alldeles för mycket!

Föda: Möss, insekter, fåglar :)

Ingen spindel för nybörjare! Såg att den gärna biter sin matte/husse och om inte så använder den sig utav sina kliande hår på bakkroppen!

Jag skulle aldrig någonsin skaffa en spindel som husdjur då jag tycker det inte är ett husdjur!! Jag skulle bara vara rädd att den smet ut.. tänk att vakna med den under täcket!

OBS!
Har setts i trakterna kring Munkflohögen!!! Gillar varma kryp-in så som under Carros täcke i Carros skor eller i Carros kläder! :)





Kommentarer
Postat av: Carro

Näää du stumpan...några sådana har jag inte sett i mina trakter....Men jag hörde att det var Torvalla dom trivdes bäst i =)



Så watch out honey!

2009-08-21 @ 23:05:47
URL: http://tvabrunetterochenblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0