Donera Organ?

Jag måste säga att jag är väldigt kluven i den här frågan! Jag kan inte fylla i att jag vill donera mina organ än, jag har inte riktigt funderat klart!
Men tänk om jag skulle dö imorgon och inte ha bestämt mig.... åååå jag blir tokig... är detta en självklarhet? Får man vara tveksam till något sånt här?? Eller är jag världens sämsta människa... jag vet inte!

"Förra året fick fler än 600 svenskar ett nytt organ. Och en opinionsundersökning Donationsrådet gjort under november 2008 visar att åtta av tio svenskar är positiva till att donera sina organ och vävnader efter sin död. Men trots detta så är behovet fortfarande stort. Väntelistan fylls ständigt på av människor i alla åldrar som är svårt sjuka och behöver hjälp."
 
Har du bestämt dig? Gå in här och fyll i isåfall.
Eller:
  • Du kan fylla i ett donationskort som finns att hämta på Apoteket och vårdcentraler. Förvara donationskortet synligt i din plånbok.
  • Du kan informera dina närstående.

  • Du kan använda ett eller flera av dessa sätt. De är alla lika giltiga och det är alltid den senaste uppgiften som gäller.
    Dom vill ju även ha reda på om du INTE vill donera så är du 100% på den saken också kan du gå in och fylla i!




    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0