Frejdan!

Åhh så otroligt skönt med fredag, och ännu skönare att man är ledig idag så det blir tre dagars ledigt!
Idag ska jag ta och S T Ä D A lite här hemma..skönt att vakna upp imorgon till nystädat hem....gå ner i köket och tända upp en brasa och sen ladda bryggaren med några koppar kaffe, det e en riktigt skön lördagsmorgon.
Imorgon så ska vi på Country fest här i byn bredvid och det ska faktiskt bli riktigt S K Ö J för jag tror vi blir 13 personer härifrån byn som ska åka...och det är alltid roligare om man är några stycken.
Jag måste bara få berätta om igår, jag satte ut en annons i somras på en moppe som jag köpte ehh -96 tror jag det var...och som i princip bara stått i 10 år nu. Jag har väl fått en hel del mail och samtal men ingen som riktigt "slagit till" men så för 2 veckor sen så ringde det en man/gubbe som ville köpa den av mig och igår så kom han och frugan upp för att titta på den.

Här nere e skönheten...en vespa Ciao Piaggio....från mitten på 80 talet tror jag.


Jag hade bestämt med han att dom skulle komma någon gång efter 18:00 eftersom vi är hemma runt 17:45, och det hade varit skönt att få andas ett par minuter innan....men vafaan står på gården när vi kommer om inte dom!!

Jag hatar sånt..bestämmer man en sak så är det så Grrrrr



Jag satte mig på moppen och fick en liten knuff i ryggen av min honey och sen så bar det iväg....jag åkte runt där och kände mig ganska muppig!

MEN sen skulle han prova och han var ju inte direkt "purung"...runt 70 kanske...satte sig på moppen och bärjade trampa....han trampade och trampade....han trampade som man gör på en cykel...och med denna sorts moppe måste man liksom ta i lite, så när han kom tillbaka efter x antal försök så sa han att han var besviken.... EHH???

Ja men sa jag man måste ju "ta" i lite och jag satte mig och trampade två varv och sen small den iväg!! HAHA tänkte jag för mig själv. Sen skulle Damen prova för det var visst hon som skulle ha den, och det gick väl kanske lite bättre för henne för hon höll sig iallafall på vägen, MEN fick inte heller till det!!
Nä sa dom det är väl bara att känna sig besegrad...vi orkar nog inte detta!
Ehh nähä?
Skaffa en EU moppe med elstart för faan...snälla nån!
Det roliga var att efter dom åkt så kände jag att fyfaan va kul det var att åka på den så nu blir den nog kvar....min lilla ceriserosa fara. Synd bara att man inte kom på det lite tidigare i sommar......
Men det är väl bara att se fram emot nästa sommar istället!



Värsta romanen...hoppas ni orkade läsa!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0