Ny vecka nya sysslor.

Hej på er alla. Idag så började skolan för många barn och det med blandade känslor.
Vi själva har inte så stort barn men vi har släkt här runt omkring vars barn skulle börja idag och det var mycket känslor...mest var det väl "vill inte" men så känns det väl alltid inför första dagen efter ett helt sommarlov!

Hoppas det gick bra Becca på din första skoldag på Gymnasiet, jag kommer ihåg hur jäkla nervös jag var...jag var så nervös att jag t.o.m fick min "lingonvecka" två veckor för tidigt och jag hade vita Levisjeans....dock så gick det bra eftersom att jag bodde första året på ett Internat på skolan så det var ju bara att springa in på rummet och byta om.

Nä gud vad jag önskar att jag kunde få vrida tillbaka klockan och få "gå om" dom tre åren på gymnasiet för fyfaan va kul vi hade!

Min plutt har varit ledig nu från dagis i 2 månader och han sa till mig förra vecka
-  Mamma när ska jag få börja på dagis igen?
Jag vet inte, men vadå saknar du dagis?
Ja det gör jag!
Ja men då ska jag ringa dit så kan du få börja nästa vecka
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Dock får jag bara ha han där 15 tim/vecka (eller jag måste hålla mig till tre dagar) så typ 5 tim på tis, 5 tim på ons och 5 timmar på torsdag. För han får inte äta frukost där och inte mellis!
Jag vet att det inte är fröknarnas fel men jag måste ändå säga att HERREGUD!!
Jag har 2,5 mil enkel resa till dagis och ska då behöva åka fram och tillbaka för så ynka timmar...nä jag hade velat delat upp timmarna på 2 dagar 7,5 tim/dag men det får jag inte tyvärr!

Ja men han vill ju på dagis så det är väl bara att skjutsa han då!

Nä nu ska jag ta och städa...för fyfaan hur det ser ut!



Ciao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0