JULAFTONS MORGON

Hej på er alla och GOD JUL!

Vaknade kl 07:00 imorse av att min lilla son smög sig ner för trappan och ner till granen... nere hörde jag ett litet fniss följt av att han sprang upp för trappen i 150 och ivrigt berättade att tomten varit här för det var fullt med paket under granen... God Jul mamma & pappa sa han sen...
Åhhh man smälter alltså... det är nu man inser att alla förberedelser och allt slit man lägger ner på svettig julklappshandling, julklappsinslagning o.s.v är så värt mödan att man inte finner ord..

Har precis plockat undan det sista av morgonens grötfrukost och dopp i grytan. Mina svärföräldrar samt min pappi har varit här och fyllt på magarna lite.... supermyyyysigt var det. För övrigt kokar jag alltid riktig tomtegröt på julafton, kokar på 1 liter rödmjölk och 5 dl grädde samt 4 dl grötris åsså lite salt som MatTina brukar säga.... Det är sååå gott, dock mäktigt ;)

Nä nu blir det en dusch, sen ska det lagas en jansson... Mmmmmm





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0