REEEEEEGN!

Heeeej och god eftermiddag. vad har ni haft för er denna underbara regniga lördag?
Själv har jag varit in till stan och handlat mig lite ute blommor så jag kan byta bort min tråkiga ljung som hade övergått i färgen ljusblek orange blääää. Men jag brukar alltid vänta med sommarblommorna tills järnnätterna är över. Här uppe i Jämtland säger man att dessa är fram till 6 juni, alltså att det kan bli frost på nätterna....och det vore ganska tråkigt om man köper blommor för flera hundra koronor och så fryser dom sönder.

Mina kära bloggkollegor kommer nog ha svårt att göra några inlägg idag/imorgon då dom är i full gång med att anordna en möhippa åt sin brorsas tjej  -blivande fru.

Hoppas det går bra för er sötisar...och hoppas du mår bra Veronica elr bättre

Vad gjorde jag mer inne i stan då? Jo jag var först på Buketten och handlade blommor, sen vart det Rusta för jag behövde lite nya duschkrämer och det är så kul att bara gå runt där och kolla.
Åh dom hade en skitsnygg loungesoffa med bord för 7995:- tror jag det var...riktig läcker.

 

Jag måste iallafall införskaffa mig ett nytt parasoll för mitt har för det första tappat färgen, helt jäkla urblekt, sen har snöret som man drar upp parasollet med (det är ett sånt där stort parasoll) det har börjat gått sönder, själva trästommen har blivit helt skevt!!! Det kostade ändå 800:- så lite bättre kvalité hade jag väl förväntat mig.
Så här ser det ut fast blått



Det första parasollet jag köpte var ett sånt här



Det parasollet går bara att ha på vindstilla platser och inte det blåshålet vi bor på, det var som att kasta 700:- i sjön.
Två dagar tog det innan det hade blåst sönder, snöret innen i själva stången gick av och det var bara en massa "klatter" med det.

Nä jag ska nog köra på ett likadant som jag har fast jag ska köpa ett överdrag till det och vara riktigt noga med att sätta på det när man fäller ner det varje gång.

Nä nu ska jag ta och laga lite mat...kylling fille och nåt smaskigt till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0