Hobby

Är det något jag har älskat sen jag var liten så är det att klippa och klistra, samt sy.
Jag fick min första symaskin i julklapp när jag var ca 10-12 år och den älskade jag.... minns t.o.m att den var rosa =)

Fastnade för ett par år sen som många andra i Scrapbook träsket och det finns så otroligt mycket kul och fint att göra... den enda som sätter gränsen för kreativiteten är fantasin. Men det finns mycket tips och tricks att hämta om man tex googlar. Sen finns det även startakurser på många ställen. Här i Östersund så har SYSSLA kurser lite titt som tätt och det kan vara bra för den som inte törs sätta saxen i pappret själv.

Jag har inte gått någon kurs i scraapbooking utan allt kommer från huvet och Internet.

Här visar jag ett fint dopkort som jag fick en beställning på.... vart faktiskt nöjd med resultatet... för jag lovar att man blir väldigt kräsen efter ett par år!


Det jag använde mig av denna gång var Papper av olika slag, sax, sidenband, dubbelhäftande tejp och en skrivare......

RESULTATET:





Det blir så mycket mer personligt när man gör det själv än dom där tråkiga korten på ICA som man köper.
Så klart var detta kort till en tjej och vad passar bättre än en MASSA rosa!

(tyvärr stora ljusskillander på korten så det ser inte ut som samma papper, men det är det)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0