Snart på väg....

Idag så börjar jag inte jobba förrens kl 16:00 och det är faktiskt väldigt skönt att få jobba lite varierande tider som jag numera får göra. På mitt förra jobb så jobbade jag 8-17 mån-fre och ledig helger men eftersom vi har långt att åka varje dag så blir det jobbigt i längden, speciellt om man har barn som får kliva upp tidigt och komma hem sent varje dag. Nu har vi haft en sån tur att vårat barn älskar dagis så det är det minsta problemet.
Det största problemet var att man (jag) inte fick något gjort på veckorna, utan det vart helgerna som vart drabbade av städning och tvätt m.m
Eftersom att jag inte slutar förrens klockan tio idag så resulterar detta så klart i att jag



Det var så kul när jag skulle berätta för Honey att jag skulle jobba kväll

- På onsdag så jobbar jag kväll
- Ok
- Ja alltså jag jobbar till 22:00
- Jajemen
- Ja det värsta är att jag missar TrueBlood!
- Nämen stackars dig då..
- Undra vad dom hade sagt om jag sa att jag inte kunde jobba för då missar jag ett bra tv-program
- *suck* ja gissa!

Nu sa jag så klart detta på skoj för TV styr inte mitt liv...däremot så har jag en mor som är tv beroende. Nu lever hon helt själv och då blir man kanske bästa vän med sin tv och alla dessa serier som går.
Nä det enda jag kollar på (om jag inte har något planerat) är tisdagar: Desperate, onsdagar: Greys och TrueBlood och fredagar: Idols vecko finaler.
Det är väl inte så mycket va?

Såg i Aftonbladet förra veckan att Sookie Stackhouse (Anna Paquin) och Bill Compton (Stephen Moyer) är förlovade på riktigt, hmmm det måste helt klart vara en fördel att man "känner" sin motspelare...speciellt med tanke på att det är mycket "kärlek" med i denna serie.

Nä nu ska jag slänga mig i duschen... Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0