Tradeli Tradela Traderare....





Jag har haft medlemskonto på Tradera ända sen 2003 och har handlat en massa grejer...det mesta har varit hästutrustning men det har även blivit en och en annan prydnadssak. Har länge funderat på att prova att sälja saker men det har som aldrig blivit av.... men så slog jag slag i saken och satte in 8 st säljobjekt här för 1 1/2 vecka sen och vips så hade jag tjänat 749:- kronor på saker som jag inte har någon användning av.

Ett för jävla smart sätt att rensa bort saker som bara ligger men som har värde i sig och som någon annan får nytta av istället. Idag satte jag in två till objekt och jag har redan 6 bud på en av grejerna.... det är skitkul att följa budgivningen också.

Tradera tar så klart ut en provision på sakerna när man säljer dom... och detta baseras på hur du väljer att auktionera ut sakerna och hur mycket dom säljs för. Men för mina 8 saker som jag fick in 749:- på tog Tradera ca 40:- sammanlagt i provision.

Det är ungefär vad Blocket tar för 1 annons.... så det är klart värt det.
Plus att jag har lite att göra dom dagarna jag inte fått något jobb.... smart va ;)

Så gör som jag....börja Tradera!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0