Lär sig något nytt varje dag!

Som nummerupplysare får man verkligen lära sig något nytt varje dag...

- Att det finns ortnamn/byar/gator som heter Rumpsjön, Mussjön, Sexträsk, Ollonstigen, Klitten, Snorrslida & Mensträsk... ja listan är hur lång som helst.... vi i Jämtland kan vara stolta över våran Snorres väg som finns...

...men även efter jobbet.....

- Läste i Aftonbladet att Gudrun Schyman skulle dansa feministisk dans igår på Lets Dance?? Ehhh finns det en sådan dans??.... Tydligen handlade det inte om att man skulle dansa runt i barärmat med jordens ekorre under armen... nä utan det var nåt i stil med att man vägrade ställa sig på knä inför sin manlige partner..... hmmm och hon snackar om att hon inte skulle vara någon bitterfi**a

......fick även på väg hem från jobbet igår lära mig något nytt....jo nämligen att vi har eluppvärmda backspelar på bilen... ehh okej!

-NR1 Vi har haft bilen i snart två år
-NR2 det är en 05a-06a (tror jag) och jag har alltid undrat varför det inte funnits på en sån pass ny bil!!


Hur kom jag på det?
Det fanns något i bilen som hette instruktionsbok.... upptäckte att den faktiskt var lite intressant... den kanske till och med hamnar som kvällslektyr på mitt sängbord.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0