Lite ideér och tips

Hej på er.... såg att det var några dagar sen man bloggade men nu så har jag en himla massa att berätta och visa.
Jag har senaste veckorna googlat på inredningar och allt som har med det att göra och jag vill så gärna HA ETT NYTT KÖK NU!! .... men jag vet att det inte kommer att hända förrens tidigast till sommaren KANSKE....

.... och för att jag nu inte ska bli besviken om det är så att vi inte kommer göra om det i sommar så har jag "bättrat" på vårat nuvarande kök lite....
Det behöver faktískt inte kosta så mycket för att man ska få lite förändringar i sitt hem. Oftast kan det räcka med lite möblering och kanske lite nya blommor....

Här kommer lite småsaker jag har gjort senaste dagarna....



Bilderna längst upp är en före och efterbild på min f.d skitfula skeva skänk som fick sig en uppiffning med lite färg.... sen hade jag inte efterdragit en enda skruv sen den hamnade i detta kök för xxx antal år sedan... gissa om den vart stadigare...

Väggen bakom skänken fick sig en omgång med färg... jag valde att måla den i en vit Blank 70 färg.

Bilderna ovan ser ni kanske vad det är vi gjort.... honey gjorde två små hyllor till mig så jag slapp ha mina kokböcker i skåpet....



Den lilla väggdelen ovanför bänkskivan tog jag först och tvättade och sedan så strök jag på två lager vit färg där med.
Jag köpte en tvålpump på Hemtex som jag fyllde med diskmedel... lite snyggare en att ha en flaska diskmedel

Spottarna under skåpen handlade jag på Clas Ohlson... och vilken skilland det vart på lyset... inte för att dom lös bättre men det vart ett sånt skarpare sken än lysröret som vi hade tidigare.
Hänganordningen hade jag sen tidigare (IKEA) men den fick sig en rejäl putsning samt att jag flyttade lite på dom.

Ja ni ser ju vad lite färg kan göra.... samt småssaker som tex tvålpumpen...



..... så nu är det bara att fortsätta med nästa projekt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0